Kundeservice - webshoppen

Sådan handler du
Få en gennemgang af hvordan du gennemfører et køb


  1. Først skal du logge ind.

  2. Søg på vare eller kategori.

  3. Klik på varen for at se pris og vareinformation. Vær opmærksom på at vælge afregningsenhed (kg., krt., stk.) Læg derpå varen i kurven.

  4. Når du ønsker at købe flere varer på én gang, skal du blot søge på resten af varerne og lægge dem i kurven sammen med den første vare. Gå derefter til kassen.

  5. På trin 1 kan du se hvilke varer du har lagt i kurven, om du har bestilt det korrekte antal og du kan stadig nå at tilføje flere varer til kurven. Vigtigt – på trin 1 skal du vælge leverings- eller afhentningsdato og i bemærkningsfeltet kan du skrive evt. kommentarer til din ordre. På trin 2 er faktureringsadressen låst, men der er mulighed for at indsætte attentionperson eller rekvisitionsnummer. På dette trin kan der vælges mellem forskellige leveringsadresser, såfremt dette fremgår af din samhandelsaftale. På trin 3 er der information om din betalingsmåde og på trin 4 får din bestilling et ordrenummer.

  6. Du modtager kort efter en ordrebekræftelse på mail.

  7. Salgsafdelingen behandler herefter din ordre. Ekspeditionen vejer dine varer og på fakturaen kan du se den endelige vægt og et evt. leveringsgebyr.

Sådan opretter du en ekstra brugerprofil
Få en gennemgang af hvordan du administrerer brugere


  1. Først skal du logge ind med den e-mailadresse og den adgangskode, som din virksomhed har fået pr. mail i oprettelsesprocessen. Den adgangskode kan du/I ændre under menupunktet ’ret adgangskode’.

  2. Under menupunktet ’Administrer kan du oprette flere brugerprofiler, så I kan være flere om at bestille varer.

  3. Klik på ’Administrer brugere’, indtast navn, e-mailadresse og adgangskode. Tryk på ’Opret bruger’ og så er medarbejderen klar til at bestille i webshoppen.

Find dine tidligere bestillinger
Få en gennemgang af hvordan du finder din ordrehistorik


  1. Find menupunktet ’Profil’. På profilsiden klikker du på knappen ’Ordrehistorik’.

  2. Under ’Ordrehistorik’ kan du finde dine tidligere bestillinger. Bemærk, at historikken ikke indeholder ændringer, som er lavet efter bestilling.

  3. Øverst kan du afgrænse på dato, så du kan se bestillinger lavet i en afgrænset periode, f.eks. en måned.

Retur og reklamation
Få information om regler for returvarer, reklamation og fortrydelsesret

Når du har afhentet din ordre i Kalu eller fået leveret din ordre af Kalu, overgår hensyn til fødevaresikkerhed til dig. Når Kalu leverer varer til dig, skal der være en person til at tage imod de bestilte varer, med mindre andet er aftalt på forhånd eller hvis du har oplyst det ved bestillingen.


Er der ingen til at modtage varerne ved chaufførens ankomst, vil Kalu tage kontakt til dig for at aftale, hvad der skal ske med din bestilling. Indgås der aftale om at stille varerne, skal du være opmærksom på at varerne nu overgår til dit ansvar og at Kalu i det øjeblik frasiger sig at kunne garantere for de bestilte varers kvalitet og indhold.


I det tilfælde Kalu ikke kan få fat på dig på det nummer, du har oplyst til Kalu, er proceduren den, at chaufføren tager varerne med tilbage til Kalu. Konsekvensen for dig er at Kalu forbeholder sig ret til at opkræve dig for leveringsgebyret og du vil kunne få pengene retur for de varer, der ikke er køle- og/eller frostvarer.


Eventuelle fejl eller mangler ved leveringen skal reklameres inden for 24 timer efter leveringen.

Kalu yder som udgangspunkt ingen fortrydelsesret på tilsendte fødevarer, hvorimod du har 14 dages returret på tørvarer.

Afhentning i Kødbyen
Få information om afhentning på Flæsketorvet

Bestiller du inden kl. 12.00 og har vi produktet på lager, så kan du hente din bestilling hos os. Adressen er Flæsketorvet 45-55, 1711 København V. Se Kalu på et kort.

Kalus åbningstider:

Mandag: 06:00-15:00

Tirsdag: 06:00-15:00

Onsdag: 06:00-15:00

Torsdag: 06:00-15:00

Fredag: 06:00-14:00

Lørdag: 06:00-08:30

FAQ
Find svar på de oftest stillede spørgsmål

Bestilling i webshoppen

Hvor kan jeg se mine priser? Du kan se dine priser på hvert enkelt produkt, når du er logget ind i webshoppen på kalu.dk.

Jeg skal bestille en større mængde af et produkt i en periode. Hvad skal jeg give? Du tager fat i din Kalu salgskonsulent og sammen finder I ud af hvordan I skruer det givne tilbud sammen.

Hvor bliver mine varer af? En sjælden gang bliver vores logistikfirma forsinket pga. vind og vejr samt trafikale udfordringer. Derfor bliver vi forsinket med at pakke varer og chaufførerne kommer senere af sted med. Vi skal nok forsøge at holde dig orienteret, hvis vi bliver forsinket. Vi vil også gerne opfordre dig til at kontakte os, hvis du mangler dine varer.

Hvem kan handle hos Kalu? Alle der ejer en grossistvirksomhed kan handle hos Kalu. Privatpersoner er altid velkomne til at ringe eller skrive til os og få information om vores produkter.

Produkter

Jeg er privatkunde. Hvor kan jeg købe Kalu’s produkter? Du kan finde Kalu’s produkter i køle- og frysedisken hos supermarkeder, slagtere, specialbutikker og delikatessebutikker over hele landet. Ring til os, hvis du søger en vare eller vil vide i hvilken butik du kan købe den.Du kan finde kontaktoplysninger her: https://www.kalu.dk/kontakt.aspx 

Hvad er et supremebryst? Supreme er en fjerkræudskæring hvor skindet og vingebenet stadig sidder på brystet.

 Hvad betyder confit? 
Confit kommer af ordet confire = sylte. Confiterede produkter er kogt i fedt.

 Hvad er Wagyu? 
Wagyu (udtales [wa-gju] er australiernes svar på Kobe kød. Japanerne har altid holdt på deres specialitet og har ikke villet eksportere hverken kød eller avlsdyr. Men i 1976 lykkedes det at smugle 4 tyre til USA og dermed var der skabt et grundlag for en produktion af Wagyu kød andre steder i verden. I dag importeres Wagyu-kødet til Europa fra Australien. Dyrene er en krydsning mellem den oprindelige japanske race og ko racen Aberdeen Angus. Dyrene har gået ca. 400 dage på græs og efterfølgende 400 dage i "feed lot", hvor de tager ca. 1 kg på om dagen og opbygger den berømte fedtmarmorering. "wa" betyder japansk og "gyu" betyder kvæg.

Hvad er Cecina? Cecina de Léon er en spansk specialitet. Det er tørret, letrøget oksekød som smager helt fantastisk i tynde skiver.

Hvad er Rillettes? Rillettes er en fransk specialitet og kan laves på al slags kød. Kødet koger i eget fedt, til det er helt mørt. derefter skæres det i små stykker og tilsættes så meget fedt at det bliver en smørbar masse, der til sidst hældes på forme.

Sådan bruger du Quick bestil
Få en gennemgang af hvordan du bruger denne søgefunktion


  1. Find menupunktet ’Profil’ og klik på knappen ’Quick bestil’

  2. Du kan enten søge i alle varer eller du kan afgrænse din søgning til ’Kun favoritter’

  3. Ved søgning i alle varer kommer der et antal varer op. Jo mere specifikt du søger, jo færre varer kommer der op.

  4. Vigtigt, når du vil gøre en vare til en favorit, så skal du vælge hvilken variant (afregningsenhed) du foretrækker at handle varen i. Først derefter kan du klikke på favoritstjernen i venstre side på varelinjen og gøre varen til en favorit.

  5. Ved søgning i ’Kun favoritter’ søger du kun blandt dine favoritter.

Betaling og fakturakunde
Få information om regler for betaling og krav til kundeoprettelse


Du betaler ikke din regning i webshoppen. Du har en konto hos Kalu A/S og betaler via månedlig fakturering, som opkræves pr. mail. Du modtager en ordrebekræftelse pr. mail lige efter du har godkendt dit køb. Når varerne er pakket og faktureret, får du tilsendt en faktura pr. mail. Der kan gå op til 48 timer før du modtager din faktura og din faktura vil have et antal dages betalingsforfald. Får vi ikke betaling for dit køb, pålægger vi et strafgebyr. Vi betinger os, at du har et gyldigt CVR-nr. og at din virksomhed ikke er registreret i RKI.


Alle priser på kalu.dk er ekskl. moms og leveringsgebyr. Vi tager forbehold for udsolgte varer, prisændringer samt fejl i priser og produktinformationer.


Bestillingsfrister og levering
Få information om bestillingsfrister og leveringsmuligheder

Kalu får varer hjem mange gange ugentligt. Vi forsøger så vidt muligt at have lager i hele sortimentet, men der vil være varer, som er bestillingsvarer. Er du i tvivl, så kontakt os.

I webshoppen kan du bestille frem til kl. 8.00 og få leveret varer samme dag, såfremt du har virksomhed i Storkøbenhavn, hvor Kalu selv leverer bestillinger.

I resten af Danmark samarbejder vi med vognmænd og grossister, som leverer for Kalu.

Når du bestiller, kan du vælge hvilken dag du vil have leveret. Får du leveret med vognmænd og via grossister, skal du være opmærksom på de leveringsdage, der er aftalt i din samhandelskontrakt. Det vil i langt de fleste tilfælde betyde, at du skal påregne en ekstra dags leveringstid, hvilket sætter nogle begrænsninger for leveringsmulighederne. Kontakt Kalu, hvis du er i tvivl om dine leveringsdage.

Du skal bestille inden kl. 7.00 for at få leveret samme dag i storkøbenhavnsområdet ml. kl. 10.00-14.00.
Bor du uden for Storkøbenhavn, skal du bestille inden kl. 12.00 dagen før du ønsker dine varer leveret.

OBS: Bemærk venligst at ved levering gennem Catering Grossisten skal du påregne at bestille hos Kalu to dage før du ønsker dine varer leveret af grossisten.

Kontakt os
Se hvor og hvornår du kan kontakte salgsafdelingen

Du kan kontakte os på to måder:

  1. Skriv til os på kalu@kalu.dk. Vi modtager mange mails, men vi bestræber os på at besvare og behandle din henvendelse indenfor 24 timer.
  2. Ring til os på telefon 33 24 12 22. Salgsafdelingen har åbent mandag-torsdag kl. 6-15, fredag kl. 6-14 og lørdag kl. 6-8.30.

Handelsbetingelser
Få en samlet gennemgang af vores betingelser for samhandel

Køb på kalu.dk forudsætter at du har indgået en samhandelsaftale med Kalu A/S. I tillæg til aftalen er der en række handelsbetingelser, som er gældende ved bestilling i webshoppen. Betingelserne kan ses her.